2013. október 1., kedd

Az első a Brownie

A rövid története...


Már legalább fél éve tervben van, hogy elkezdem írni a blogom, de valahogy sosem éreztem rá különösebben nagy ösztönzést, mígnem múlt héten felhívott az anyukám, hogy kéne neki egy jó Brownie recept. És ebből egyből beugrott, hogy ha már írnám a blogot akkor anyukámnak nem kéne a receptek miatt hívnia, nem kéne külön leírkálni neki, hiszen ott lenne minden kéznél. Szóval ez adta meg a kezdő lökést.. ismét anya.. valahol mindig ő van mindennek a hátterében..  :) És pont ezért, neki ajánlva az első bejegyzést a Brownieval kezdem, pedig mindenáron valami igazi magyart tettem volna be első helyre, de ígérem a következő az lesz!  :)

Csokoládés Brownie


Recept:
  •  5 tojás
  •   500 g kristály cukor
  •  250 g vaj/margarin
  • 75 g kakaó por
  •  50 g étcsokoládé
  •  125 g liszt
  •  8 g sütőpor
  • 170 g olajos mag


A vajat felolvasszuk, az étcsokoládét kisebb nagyobb darabokra aprítjuk, ízlés szerint, az olajos magvat pedig durvára daraboljuk. Nagyon fontos, hogy daraboljuk, és ne daráljuk! Ha daráljuk és nem maradnak meg a nagyobb darabok, akkor szerintem elveszik a süteményben az élvezhetősége. Az olajos mag, pedig abszolút ízlés kérdése, ki amit szeret azt tesz bele és természetesen mixelni is lehet a magvakat. Én eddig dióval, pekándióval, mogyoróval és pisztáciával csináltam meg. Azt kell mondanom, hogy abszolút működik a recept mindegyikkel, de én a mogyoró irányába nagyon elfogult vagyok! :)

Mikor ezt a pár műveletet elvégeztük, mindent egy nagyobb tálba összemérünk és csomómentesre keverünk. A keverést bőven elég egy fakanállal végezni, a tojás és a vaj mennyisége jól fellazítja a masszát, nem nehéz kikeverni kézzel sem.
Miután a masszánkat kikevertük, sütőpapírral kibélelünk egy körülbelül 20x30cm-es tepsit és beletöltjük a sütésre váró Brownienkat.  Elegyengetjük a tálban, hogy a vastagsága mindenhol megegyezzen majd a 145 fokra előmelegített sütőnkben  körülbelül 30 percig sütjük.


Ez egy nagyon gyors süti, hiszen mindent csak össze kell kevernünk és sütés után akár melegen is fogyasztható magában vagy esetleg egy kis tejszínhabbal, de az én kedvencem a sós karamella fagyi az oldalán! :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése